Bra att veta

Förvaltning
Bostadsrättsföreningen Lemansgatan 6, 8 & 10 anlitar HSB Göteborg för administrativ och teknisk förvaltning samt fastighetsskötsel.

Fastighetsskötare
Exempel på ärenden som fastighetsskötaren hanterar är att ändra nummer i porttelefonen (se info längst ner på sidan) och namn i trappuppgång/brevlåda, fel i tvättstuga, trasig belysning i gemensamma utrymmen etc. Fastighetsskötaren kan även hjälpa till med fel eller reparation i lägenhet som inte är bostadsrättsföreningens ansvar, men då får medlemmen naturligtvis stå för kostnaden själv.
Behöver du komma i kontakt med fastighetsskötaren? Felanmälan via webben, www.hsb.se/goteborg/felanmalanDet går även bra att ringa in felanmälan på telefonnummer 010-442 24 24. Se nedan för öppettiderna för felanmälan via telefon.

Måndag 08.00-18.00
Tisdag-torsdag 08.00-17.00
Fredag 08.00-15.00

Sommartider (15 maj – 31 augusti):
Måndag-torsdag 08.00-16.00
Fredag 08.00-15.00


Hissarna underhålls av Kone Hiss
Kone felanmälan,
tel. 0771-50 00 00
Innan felanmälan, kontrollera att grinden i hissen är stängd och att samtliga hissdörrar är ordentligt stängda.

Kabel-TV och Bredband

Kundtjänst ComHem,
www.comhem.se/kundservice, tel. 90 222

Lokalvård
Furulund Städ,
tel. 070-731 73 91

Avfallshantering och återvinningsrum
Renova, www.renova.se
Kretslopp & Vatten, länk

Akuta fel
Vid akuta fel efter kontorstid, kontakta Securitas på telefonnummer 010-470 55 98.
Akuta fel kan t.ex. vara en vattenläcka eller strömavbrott.

Styrelsen
Kontakta styrelsen via e-post lemansgatan@lemansgatan.se eller via brev i föreningens brevlåda i uppgång 8.  Ange vilken uppgång du bor i samt ditt tvåsiffriga lägenhetsnummer.


Porttelefon, se nedan: